学びと食、ときどきランニング

ウイスキーマエストロによるIdeas worth spreading

3rd TEDee@KHN【海中の驚き】

今日は3回目のTEDeeをやりました。

 

今日のTEDはこちら。

David Gallo: Underwater astonishments | Talk Video | TED.com

 

海洋探検家のDavidは、海洋生物の魅力について語ります。

深海の発光生物から浅瀬の変形生物まで。

我々人類は海について3%しかわかっていないそうです。

 

今日の参加者は6人。

英語が得意な(not Japanese)3名と、

日本語が得意な3名の組み合わせでした。

 

最初に、自己紹介とプレゼンの感想を言い合いました。

 

僕の感想は、タコやイカの背景に同化する能力を日常生活に応用できたら、

みんなカクレンボが上手になるよね。ハリーポッターの透明マントみたいに。

でした。

 

次に、好きな海洋生物について話しました。

ウミガメ、エイ(マンタ)、イルカ、熱帯魚、イッカクなど、

普段使わない英語ばかりだったので電子辞書で調べました!

 

派生して、好きな寿司ネタについても話しました。

イカ、タコ、鯛、ウナギ、炙りサーモン、カリフォルニアロールなどなど、

みんな寿司が好きだということが分かりましたw

 

次に、今までで一番感動したことについて話しました。

僕は、牡蠣とウイスキーの組み合わせについて。

生牡蠣にウイスキーを少し垂らして一緒に食べるとめちゃ美味いです。

言葉にならない美味さ。海の香りが口の中に満ちあふれます。

特に、ボウモアがおススメ。

 

その他に、カナダのロッキー山脈の美しさや初めての子供が産まれた時など、感動体験をシェアしました。

 

最後に、今日のTEDeeの感想を言い合って終わりました。

参加してくれてありがとう!

 

David, a pioneer in ocean exploration, speaks an attraction of marine-life. Bioluminescence in the deep sea and transforming creature in the shallow water.

Today we’ve only explored about 3 percent of what’s out there in the ocean.
 
 
Today’s participants were 6.
3 people can speak English well. (not Japanese)
The others can speak Japanese well.
 
Firstly, we discussed self-introduction and impression of David’s presentation.
 
My impression is following, 
An octopus and a squid have amazing invisible ability.
If we can use their ability in daily life, we play hide-and-seek well. 
It likes an invisibility cloak of Harry Potter!
 
 
Next, we talk about favorite marine-life.
Turtle, Ray, Dolphin, Tropical fish, Narwhal(Unicorn of the sea), etc.
I didn’t know almost their English name, so my electro-dictionary was very useful.
 
Derivatively, we talk about favorite sushi-neta.
Squid, Octopus, Sea bream, Eel, roasted-salmon, California-roll, etc.
We all like sushi!
 
Next, we talk about “what has moved you the most so far?
My emotional experience is a combination of a raw oyster and a drop of Malt Whisky. It’s unspeakable delicious. I could feel the sea smell strongly. I recommend BOWMORE, Islay Single Malt Whisky.
 
We shared emotional experience of others, the Rocky Mountains view and new-born baby, etc.
 
Lastly, I gathered comments of participants.
 
Thank you for coming TEDee!